Obávám se, že spousta lidí dodnes žije v iluzi, že si internetoví obchodníci žijí nad poměry, a to aniž by se namáhali tolik jako jejich kolegové z tradičních takzvaných kamenných provozoven. Panuje tu totiž pořád ještě neopodstatněná představa, že stačí pořídit si na internetu svůj e-shop a něco v něm nabízet, a internetová veřejnost už si ho v hojném počtu najde a využije.

Jenže spousta e-shopů není automaticky kdovíjaké terno. Často je to spíš pomalu za trest, když někdo vidí, jak o jeho nabídku nejeví pomalu nikdo zájem. A to i v případech skutečně kvalitních a plně konkurenceschopných nabídek.

vzestup se SEO

A proč se někdy internetovým obchodníkům tak zoufale nedaří? Mohou za to třeba i jenom internetové vyhledávače. Protože ty posuzují jednotlivé weby, které se jim podaří na internetu najít, podle zadaných parametrů. A podle toho, jaký si ‚udělají názor‘, pak tyto lépe či hůře představují internetové veřejnosti. Což je důvod, proč lidé na internetu najdou některý e-shop snadno, některý těžko, a některý třeba také nenajde vůbec nikdo.

A co může pomoci internetovým obchodům, které jsou na tom špatně nebo i zoufale v otázce návštěvnosti, bez níž nejsou samozřejmě ani příjmy a zisky? Nejlépe optimalizace pro internetové vyhledávače. Když totiž podpoří Eshop-rychle SEO, případně když se vsadí na SEO pro Prestashop, upraví odborníci onen e-shop tak, jak je to potřeba, a tím mu zajistí postup ve vyhledávačích vpřed. A na tom, jak vpřed se odkaz na který web ve vyhledávačích dostane, záleží, zda ho někdo najde, otevře a třeba i využije.

nápis optimalizace

Ti, kdo tedy chtějí při internetovém obchodování uspět, potřebují optimalizovat, tedy zdokonalit, svůj e-shop, web a vše, co s tímto relevantně souvisí. A když se taková možnost dobře využije, může si být podnikatel jist tím, že se mu to vyplatí. Protože kdo optimalizuje, ten jede. Ten a nikdo jiný.